Monday 12 December 2011

RPH PENDIDIKAN JASMANI

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN  KSSR PENDIDIKAN KHAS

            (MASALAH PEMBELAJARAN)


Mata Pelajaran                        :           Pendidikan Jasmani

Kelas                                       :           2 Mawar

Tajuk                                       :           1. Kemahiran Pergerakan

Masa                                       :           7.45 – 8.45 ( 60 minit )

Standard Pembelajaran          :           1.1.1

Objektif Pembelajaran            :           Pada akhir pembelajaran dan pengajaran murid dapat 
                                                           melakukan aktiviti pergerakan lokomotor seperti :
i)       berjalan,
ii)     berlari
iii)    melompat
                                                           
                                                         
Aktiviti P & P                           :           1.         Menyanyi lagu “ Lompat Si Katak Lompat “
2.         Aktiviti memanaskan badan             
3.         Berjalan secara bebas dan di atas tali yang lurus.
4.         Berlari setempat secara perlahan dan laju dengan mengikut arahan guru.
5.         Berlari secara ulang-alik mengikut jarak kon yang
disediakan.
6.         Melompat ke dalam gelung dengan mengikut
tunjukcara daripada guru.
7.         Aktiviti pertandingan antara kumpulan
a.    Berjalan
b.    Berlari
c.    Melompat
    
Elemen Merentas Kurikulum  :           Nilai-nilai murni,  sains dan teknologi

Elemen Nilai Tambah             :           Teknologi Maklumat dan Komunikasi

Bahan Bantu Belajar               :,          Pita rakaman,vcd, tali, gelung, kon

Penilaian P&P                         :           Murid diuji  melalui senarai semak dan pemerhatian guru.
                                   
Refleksi                                  :            4 daripada 6 orang murid telah dapat menguasai       
                                               Standard Pembelajaran  manakala 2 orang murid lagi
                                                           diberi bimbingan guru.                                                      

No comments:

Post a Comment